Forsa Advies Facebook  Forsa Advies Twitter  Forsa Advies Elearning
Home - Trainingen - ITIL

ITIL® Servicemanagement

Organisaties zijn steeds afhankelijker van het goed functioneren van hun informatiesystemen. Daarbij moeten ICT-diensten goed aansluiten op de primaire processen van de organisatie onder andere op basis van beschikbaarheid en betrouwbaarheid.
 
De ITIL-methodiek kan u helpen bij projecten met een sterke ICT-component. Ten eerste om in een vroeg stadium de eisen ten aanzien van beheer helder te krijgen en af te stemmen. Ten tweede om te verzekeren dat het door u op te leveren projectresultaat straks ook adequaat zal worden beheerd.
 
ITIL richt zich hierbij op het inbedden van het beheer van het opgeleverde systeem, terwijl BISL de inbedding van een nieuw systeem in de Informatiemanagement-functie van de organisatie behandelt.
 
Daarnaast kan het optimaliseren van de beheerprocessen onderwerp zijn van uw project. ITIL is hierbij een bruikbaar en internationaal erkend raamwerk; u kunt ITIL gebruiken om uw ICT-dienstverlening te professionaliseren op basis van procesverbetering in combinatie met een goede afstemming op de behoeften van de klant(en) en haar gebruikers.
 
De afkorting ITIL staat voor 'Information Technology Infrastructure Library'. ITIL is een serie van vijf kernboeken met daarin de best practices met betrekking tot leveren van IT diensten. Deze kernboeken beschrijven de gehele levenscyclus van de IT-Services van ontwikkeling tot uitfasering.
 

Geaccrediteerde ITIL trainingen

Onze geaccrediteerde ITIL Foundation training biedt u een gedegen theoretische basis in deze materie. Dit helpt u praktijksituaties beter te doorgronden en te analyseren. Deze training sluit goed aan op het AXELOS ITIL Foundation examen, dat we ook voor u kunnen verzorgen.

 

In-company mogelijkheden

Uiteraard maken we ook graag voor u een in-company training op maat, bijvoorbeeld door méér eigen casuïstiek op te nemen of door oefeningen te koppelen aan persoonlijke vaardigheden zoals onderhandelen, omgaan met weerstand, presenteren, vergadertechnieken, enzovoorts. In samenwerking met partners kunnen we u op in-company basis ook verdere specialisaties en vervolgtrainingen aanbieden in ITIL. Neemt u contact met ons op voor een offerte.
 
 
 

Contact

Bel tijdens kantooruren voor een persoonlijk, deskundig opleidingsadvies: 
+31 (0)70 3970723